fredag 9 januari 2009

Trött och i behov av concealer

I mitt första inlägg funderade jag runt vilken foundation som täcker de från hårbottnen förrymda fläckarna i pannan. 
Anonym skriver: Jag har mest psoriasis i hårbottnen och för att dölja de så mycket som möjligt klippte jag lugg, i med det så gömmer det fläckar som drar sig ner i pannan från hårfästet... 

Handfast tips, lugg är snyggt. Själv är jag periodare på luggar. När jag inte har lugg brukar jag få bukt eventuella psoriasis fläckar i ansiktet genom att:
1. Dutta på rikligt med fuktighetskräm, vänta en stund och sedan försiktigt "gnussa" bort fjällen (fastän doktorn säger ajabaja).
2. Dutta på massor med fuktighetskräm igen.
3. På med foundation.

Vad gäller foundation har det lönat sig för mig att gå upp någon prisnivå från de billigare märkena till Biotherm.
Jag använder Sense Comfort Aquaradiance, den är överlägset den bästa jag har haft hittills. 


Jag och mitt psoriasis har inte kommit så bra överens denna vecka. Istället för att sova har jag ägnat nätterna åt att klia mig. Idag ska jag gå och köpa mig en ny concealer, måste får bukt med de mörka ringarna under mina ögon.

2 kommentarer:

  1. Sjysst att du kommit igång.. jag kommer läsa varje rad. /bror

    SvaraRadera
  2. Hej har ganska svår gutta själv är i en prickig svacka känts som om man har vaselin över hella kroppen och snö storm i huvudet.
    Undrar om det är någon mer än jag som blir extra känslig. av alla cortison produkter jag får blåmärken över allt skinnet spricker blir snart galen. Tänker jaga en läkare tills jag får cellgift de kan inte bli värre.
    'Tänkte komma med ett tips till ansiktet om du inte redan provat jag använder Cortimyk som är receptfritt. är till fotsvamp men kan kvitta de hjälper bra till ansiktet kan inte vara utan de. Är nog det enda stället som sällan är prickfritt, Lycka till

    SvaraRadera