fredag 16 januari 2009

Självförtroende

Som jag har skrivit tidigare så är jag riktigt skruttig i huden nu. Jag sover dåligt på nätterna och psyket börjar ta stryk. Det är under sådana här perioder mitt psoriasis kommer åt mig och självförtroendet vacklar. 
Jag har en underbar make som säger att jag är väldens finaste oavsett vad. Det jobbigaste just nu är att jag inte tror honom. 

Jag ska till läkaren på onsdag, även om hon inte kan trolla mig bra så har jag i alla fall en plan när jag kommer därifrån. Det känns skönt.

Ikväll jag ska ta en behandlingsfri dag. Det brukar jag unna mig när jag är trött på salvor och lösningar. Ibland slår det tyvärr fel och jag får betala dagen efter med torr och kliande hud, men det är det värt. 
Ikväll har jag planerat in att ta ett väldoftande skumbad för att sedan smörja in mig med en trevlig bodybutter.
Ett skumbad som jag gillar och som fungerat för mig är Lush bubbelbit the Comforter, luktar mumsigt svartvinbärs-vingummi och löddrar massor. Body buttern kommer från The Body Shop och heter Buriti Baby, den tillhör egentligen deras serie för "ömtålig barnhud" men den är även tillräckligt snäll för  27 -åiga torrbollar som mig. 

Efteråt ska jag kura i soffan, lukta gott och måla naglarna. Förhoppningvis kommer jag att känna mig lite piffigare än tidigare i veckan och kanske tro lite mer på H när han säger att jag är hans finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar