lördag 3 januari 2009

Psoriasis är inte en kosmetisk sjukdom...

...trots det kommer denna blogg handla om utseende, smink, lukta-gott-prylar, shampoon osv.
Jag tror att vi är många, främst tjejer men även killar, som har lagt både en och två slantar på skönhetsprodukter som helt enkelt inte funkar på vår känsliga hy.

Efter dag ut och dag in av receptbelagda salvor, som är lika trevliga att smörja sig med som härsken idomin, är det lätt att tappa orken. 
Vad har du som läser för knep för att ta dig igenom behandlingarna? 
Vilken foundation är lämplig för att tillfälligt osynliggöra den där psoriasisfläcken som letat sig ned i pannan? 
Vilken duschtvål har fått åka i sopen efter en användning, då den inte varit mild nog?

Jag tänker skriva om de produkter i mitt badrumskåp som gör mig lite gladare och snyggare.


1 kommentar:

  1. Hejhej! Jag har psoriasis och har haft det i ca 10 år.. Jag gillar idén med din blogg och kommer förmodligen läsa den ofta.
    Jag har mest psoriasis i hårbottnen och för att dölja de så mycket som möjligt klippte jag lugg, i med det så gömmer det fläckar som drar sig ner i pannan från hårfästet...
    Ha de bra! Fortsätt skirva! :)

    SvaraRadera