måndag 5 januari 2009

NECCIN shampoo no 3

Sist jag var hos frissan hade en säljare till dem hävdat att hans produkt fungerade utmärkt mot psoriasis i hårbottnen. Min frissa Lena var skeptisk men gav mig en flaska och lät mig testa.
Många shampoon funkar inte alls för mig utanger mig bara klåda.
Använder för det mesta ACOs Shampoo för torr hårbotten. Doftlöst, ofärgat, jättemilt och jättetrist (om man inte är tycker att den lätta svintoefekten är najs).
Jag blev nyfiken på om detta shampoo kunde lindra psoriasisen OCH hålla håret mjukt och blankt.

Hos återförsäljare av NECCIN shampoo no 3 står det att läsa "Produkten har även visat sig ha en mycket gynnsam inverkan på psoriasis. Den botar inte psoriasis men reducerar besvären och gör huden mjukare. "
http://lyko.se/?cat_id=39&head_id=0&gclid=COKo_KqG-JcCFQLolAodDFr6DQ
På NECCINs egen hemsida står det ingenting om psoriasis. 

Jag gav NECCIN två veckor utan inblandning av andra behandlingar. Det lindrade inte mina besvär men förvärrade dem inte heller. Håret blir mjukt och blankt och shampoot luktar gott.
Jag kommer inte hiva NECCIN i  sopen, det får stanna. Jag fortsätter behandla mig Diprosalic kutan lösning och behåller NECCIN som ett vanligt shampoo.

Tilläggas bör att det som inte funkar för mig mycket väl kan kan hjälpa någon annan, då psoriasis är väldigt individuellt.



2 kommentarer:

  1. Det värsta kan ligga ner på huvudet steroider kommer du få mer psoriasis. Använd inte diprosalic, det bästa vi kan för att hjälpa psoriasis är daivonex, är ett derivat av vitamin D. Min svenska är inte särskilt bra. hälsningar.

    SvaraRadera
  2. Får jag se shampoo mot psoriasis kläder jämt jag bli som galen

    SvaraRadera