onsdag 3 juni 2009

Sommarben











Min psoriasis visar sig mest på smalbenen, det är även där jag släpar efter vid läkning. Men jag vill inte vara både pso-fläckig och hårig om benen. Jag har testat nästan alla sätt gällande hårborttagning som finns.
Jag har rankat dem nedan:

1. Rakapparat: Inte den närmaste rakning som finns men det är snällt mot huden och går fort. Jag har en som går att använda på torra ben.

2. Rakhyvel: Går för det mesta bra, men om jag är inne i ett pso-skov så rakar den lite för nära. Tycker det torkar ut huden lite väl mycket, så den åker mest fram när det är dags för fest.

3. Epilette: Sandpapper för benen. Är min hud i bra skick så gör detta dem lena som persikor. Kräver lite jobb men värt det många gånger om.

4. Vax och epilator: Big No No på pso-hud. Irriterar huden och kan utlösa pso-besvär.

5. Hårborttagningscreme: Tro mig, testa det ALDRIG, ALDRIG om du har psoriasisdrabbad hud. Jag var skinnflådd i en vecka. Aj, aj, aj! (Toppen på frisk hud.)

1 kommentar:

  1. Hej, vilken bra blogg du har! Jag hittade den när jag sökte information om hårborttagning på benen när man har Psoriasis, vilket jag också har. Jag känner igen mig massor i det du skriver, om våndorna när sommaren kommer. Kul att du blev bättre av Greklandssemestern, jag ska också dit om ett par veckor, hoppas att även jag kan läka ut lite då.

    Hälsningar Karin

    SvaraRadera