söndag 15 februari 2009

Fan, fan, fan

När någon, vem som hellst, upptäcker att jag har psoriasis är en vanlig kommentar: Ja, ja, tur att du inte har i ansiktet i alla fall...
Vad de menar med det har jag inte en aning om. Men nu har jag i ansiktet, inte mycket men jag har definitivt hittat tre prickar i ögonbrynen och från hårfästet har det sprididt sig ca två centimeter nedåt längs pannan. Jag blir så jävla frustrerad.
Jag har tidigare berättat att jag börjat med Metothrexate. Det är inte en medicin jag ska vänta mig underverk av på en gång, utan det tar sin lilla tid innan det når märkbar effekt. Men begär jag för mycket när jag hoppas att min sjukdom ska sluta accelerera?

 

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig och känner med dig... Har precis slutat med Metotrexathe efter ett halvårs behandling då levern tog stryk. Prickarna blev bra (eller bättre) men jag mådde väldigt dåligt (på flera sätt). Hoppas det går bättre för dig.
    När jag vill lyxa till mig och slippa "sjukhuslukten" av mjukgörande tar jag Body Shops Bodybutter "Brazil nut". Den är riktigt fet, men går in rätt snabbt och fram för allt luktar den kolapudding.
    Såg att du skulle till Lesbos. Vi var där för två år sedan och planerar att åka tillbaka i juni igen. En av de finaste grekiska öar jag varit på! Ha d bra!/u

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har själv psoriasis i ansiktet och det är hemskt! Dock får jag inte så märkbart mycket (säger andra) men jag själv pinas varje gång jag kollar mig i spegeln. Jag får mest från näsan och ner mot kindbenen sen har jag även lite i ögonbrynen då och då och lite små torra fläckar här och där. även runt öronen och i hårbotten. har du nått tips på något bra som kan hjälpa det just i ansiktet? Kroppen står jag ut med genom att sola på hud och sen vara ute i solen men ansiktet är verkligen jättejobbigt. Smörjer lite med Mildison och Emovat som innehåller ytterst lite kortison. Men samtidigt är dom krämerna så feta så att man får finnar och dylikt som heller inte är så trevligt. Vore jättegulligt om du hade något tips du kan dela med dig av!! /Hanna

    SvaraRadera