torsdag 19 februari 2009

Kalibad











Jag var inne på sjukhuset igår och fick ett kalibad. Kaliumpermanganat är en badtillsats som används då psoriasis blivit infekterat. Badet blir läskigt neonlila och luktar trolldeg. Kalibadens stora minus är att de missfärgar hud, naglar och kläder. När jag kom ur karet igår såg kroppen ut som om jag överdoserat billig brun-utan-sol. Naglarna hade blivit snyggt nikotingula. Det är inte så mycket man kan göra åt saken. 
Jag kilade hem och målade naglarna vinröda.
Nästa gång ska jag måla naglarna före badet. På landstingets hemsida stod det att ett ofärgat nagellack kan skydda innan badet, nackdelen är att nagletippen blir gul i underkant. Tror jag fortsätter med heltäckande färgat nagellack.

1 kommentar:

  1. Halloj :)
    Det är snyggt med vinröda naglar ju;)
    Appropå färg, så snubblade jag in på bloggen jag inte kom på adressen til förut,
    den med de rara huset. Hade min dotter E fått bestämma hade vi nog bott i ett liknade, då hon är riktigt förtjust i lila;)
    Kika här:
    http://www.journeytofamily.com/2007/05/and-color-is.html
    Ha det gott

    SvaraRadera