söndag 8 februari 2009

Badnymfen

Att ta ett bad är bra för oss pso-fläckiga varelser. Det gör att fjällen lossar och eventuell lokalbehandling kommer åt bättre. Med en massa badolja i vattnet blir det intensivt fuktighetsgivande också. Jag använder Apotekets eller Barnängens badoljor. Gemensamt för dem är de är effektiva men ack så trista. Jag kräks snart på allt oparfymerat och färglöst. 
Jag har scoutat efter något som är lika bra ovan nämda produkter men lite roligare. Jag har nämt skumbad från Lush förut, men hur står det till med deras badoljor?
Jag har testat två, båda i fast form som man slänger i badvattnet. 


- Melting Marshmallow Moment är stor rosa, formad som en muffin och luktar godis, typ Ahlgrens bilar. Ett helt ok bad, men tyvärr inte så mjukgörande. Säkert trevlig för frisk hud.







- You've been mangoed är en gul liten fyrkant. Luktar, hmm, gissa... mango! Bättre mjukgöre än MMM ovan, luktar sommrigt på huden efteråt.




Tyvärr är det ingen av dessa dyrbarheter som riktigt håller måttet för supertorr hud. För att undvika att kräkas på allt oparfymerat och färglöst så kan man piffa upp Barnängens badolja med ett par droppar parfymolja. Det finns att köpa på The Body Shop och i vissa hälsokost affärer. Var bara noga med att inte köpa en olja för aromalampor eller potpurrier.

2 kommentarer:

  1. Jag hittade dig med ;)
    Mmm låter mysigt med bad som luktar mango. Måste jag nog prova..
    Ha det gott :)
    AnnaJohanna

    SvaraRadera
  2. Detta var visst ett tag sen det skrevs MEN nu när jag ändå tänkt kommentera så.. Badsalt finns i olika dofter och färger och är riktigt skönt för huden ^^ Nästan så man inte behöver smörja in sig efteråt om man även har i oliv- eller badolja. Beroende på vilket skick ens hud är i vid tillfället förstås. På sommaren brukar min hud må bättre, om jag ser till att inte ha långärmat och långklänning som du förespråkat i annat inlägg ;) Sol funkar susen för mig, har du inte provat det GÖR. Du ska inte behöva skämmas över utslagen, det är en sjukdom. Våga vara annorlunda, man ska inte behöva gömma sig :) Vill även rekommendera aloe vera att smörja med, good shit.

    SvaraRadera